loading...
همه چیز درباره ابزارآلات
مصطفی جمالی بازدید : 9 پنجشنبه 18 آذر 1400 نظرات (0)

با ورود به یک مغازه ابزار فروشی با انواع ابزار برقی و شارژی در مدل‌ها و برند‌های مختلف مواجه خواهید شد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد و با توجه به شرایط و کاری که می‌خواهید انجام دهید، باید بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر حرفه‌ای نباشید، ممکن است که ابزار برقی و شارژی را انتخاب کنید که به هیچ عنوان برای کار شما مناسب نباشد و تنها هزینه زیادی را صرف ابزار برقی و شارژی کنید که کاربردی برای شما ندارد؛ یا ممکن است با همان بودجه‌ای که در نظر دارید، ابزار برقی و شارژی مناسب‌تر و کاراتری را بتوانید تهیه کنید.

خرید ابزار برقی و شارژی

خرید ابزار برقی به یک کار حرفه‌ای و تخصصی تبدیل شده است و شما نیاز به شناخت انواع ابزار و کاربردهای آن دارید. از آن جایی که تنوع مدل‌ها و برندهای ابزار برقی در بازار زیاد است و در این بین برخی از برندها بسیار بی‌کیفیت هستند، تشخیص آن‌ها بسیار سخت است.

معمولا بهترین راه برای خرید ابزار برقی، اعتماد به یک فروشنده قابل اعتماد است. شما می‌توانید با توجه به کاربردی که از ابزار برقی نیاز دارید، ابزار برقی را با نظر فروشنده خریداری کنید. خرید آنلاین ابزار برقی نیز گزینه مناسبی برای یک خرید باکیفیت و قابل اعتماد است.

شما می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی ابزارآلات مطمئن و ایمن، ابزار مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنید و جلوی درب منزل تحویل بگیرید.

دریل برقی

دریل برقی ابزار برقی آشنا که در بسیاری از خانه‌ها و جعبه‌‌های ابزار یافت می‌شود و بسیاری از افراد تجربه حداقل یک بار کار کردن با آن را داشته‌اند. این وسیله که قدمتی تاریخی دارد، در بسیاری از صنایع کاربرد مهمی دارد و اگرچه عمدتا از آن جهت سوراخ‌کاری مواد مختلف استفاده می‌شود، اما در برخی صنایع کاربردهای متنوعی شامل باز و بسته کردن پیچ، برش مواد مختلف و صافکاری نیز دارد.

یکی از چالش‌هایی که افراد در تهیه انواع دریل از جمله خرید دریل برقی با آن مواجه‌اند، وجود تنوع زیاد در مدل‌ها و برندهای گوناگون می‌باشد.

دریل شارژی

از سیم‌های دست و پاگیر موقع کار با دریل برقی خسته شده‌اید؟ دریلی می‌خواهید که بتوانید همه جا به راحتی از آن استفاده کنید؟ به دنبال یک دریل سبک، کوچک و راحت با کارایی بالا هستید؟ دریل شارژی را امتحان کنید.

دریل شارژی یکی از انواع ابزار آلات برقی است که به دلیل کارایی بالایی که دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و به یکی از ابزار برقی پرفروش تبدیل شده است. دریل شارژی مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به دریل برقی دارد؛ از همین رو، به یکی از پرطرفدارترین ابزار آلات برقی خانگی تبدیل شده است.

مینی فرز

مینی فرز از آن دسته ابزارهای برقی پرکاربردی است که در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. شما می‌توانید به کمک یک مینی فرز کارهایی مثل برش‌های سطحی، پولیش، ترمیم، سنباده زنی و … را به راحتی انجام دهید. اگرچه مینی فرز نسبت به فرز‌های نجاری و فرز فلزات ابعاد کوچکتری دارد و در سطح صنعتی و گسترده نمی‌توان از آن استفاده کرد، اما برای کارهای کارگاهی و نیمه صنعتی یک ابزار مناسب و کاربردی است و شما می‌توانید با خرید یک مینی فرز، بسیاری از کارها انجام دهید.

پیستوله رنگ پاش

پیستوله رنگ پاش یکی از ابزارهای کاربردی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی پیستوله رنگ پاش، همانطور که از اسمش پیداست، پاشیدن رنگ است اما در برخی موارد می‌توانید از آن برای سم پاشی، پاشیدن روغن جلادهنده، آبرنگ یا هرجایی که نیاز به پاشیدن مایع در سطح باشد، از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت رنگ کردن با پیستوله رنگ پاش نسبت به قلمو و غلطک، پاشیدگی رنگ به صورت یکنواخت است. پیستوله رنگ پاش با جدا کردن ذرات رنگ و پاشش یک‌دست آن روی سطوح، رنگ یکنواختی را ایجاد می‌کند. پس اگر به دنبال یک وسیله کاربردی برای رنگ کردن هستید، پیستوله رنگ پاش ابزار بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی یا پیچ گوشتی شارژی یکی از ابزارهای پرکاربرد است که به دلیل راحتی‌ای که هنگام کار برای کاربرد فراهم می‌کند، در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. به کمک پیچ گوشتی برقی می‌توانید انواع پیچ‌ها را به راحتی، در کمترین زمان و با صرف انرژی کمتر باز و بسته کنید. پیچ گوشتی برقی ابزاری بسیار مناسب برای محیط‌های کارگاهی مثل کارگاه مبلمان سازی، کارگاه‌های نجاری و مونتاژ قطعات است. معمولا در مکان‌هایی که حجم کاری باز و بسته کردن پیچ زیاد است، استفاده از پیچ گوشتی برقی یا پیچ گوشتی شارژی بسیار مناسب‌تر است. خرید پیچ گوشتی برقی به دلیل تنوع مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار کمی دشوار به نظر می‌رسد؛ شما باید پیچ گوشتی برقی یا پیچ گوشتی شارژی را خریداری کنید که نیازهای شما هنگام کار را برآورده کند.

دریل بتن کن

دریل بتن کن یکی از ابزارآلات برقی پرکاربرد در ساخت‌وساز به شمار می‌آید و شما می‌توانید از آن برای تخریب و حفاری در بتن‌ها و دیوارهای ضخیم استفاده کنید. دریل بتن کن به یک ابزار محبوب در بین مردم و افرادی که به نوعی با ساخت‌وساز و حفاری و تخریب سر و کار دارند، تبدیل شده است. تنوع و مدل‌های دریل بتن کن بسیار بالا است و همین موضوع باعث می‌شود که هنگام خرید دریل بتن کن گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما باشد.

چکش تخریب

کار چکش تخریب یا پیکور، تخریب سازه‌های ساختمانی سخت مثل بتن، دیوار، سنگ، آسفالت و … است. در واقع چکش تخریب جایگزین ابزارهای سنتی مثل کلنگ، چکش، پتک و … شده است. هیلتی اولین برندی بوده که در بازار ایران چکش تخریب مرغوب و باکیفیت عرضه کرد. به همین دلیل بسیاری از استادکاران و صنعتگران، به چکش تخریب، هیلتی نیز می‌گویند.

دریل چکشی

معمولا برای کارهای ساده‌تر و مصارف خانگی از دریل برقی و دریل شارژی استفاده می‌شود. توان دریل برقی نسبتا پایین است و برای سوراخ‌کاری سطوح سخت مثل سنگ مناسب نیست. برای سوراخ‌کاری و دریل‌کاری در سطوح سخت‌تر، مثل کاشی و سرامیک، سنگ، نمای ساختمان و … شما نیاز به یک دریل با توان بالاتر دارید.

یکی از انواع دریل نیمه صنعتی، دریل چکشی است. توان دریل چکشی از دریل‌ های برقی و شارژی بسیار بالاتر است و موتور قوی‌تری دارد. به کمک دریل چکشی می‌توانید در سطوح سخت‌تر مثل سرامیک نیز سوراخ‌کاری کنید. مهم‌ترین و عمده‌ترین تفاوت دریل چکشی با دریل برقی، در حرکت چکشی آن است. دریل چکشی، علاوه بر حرکت دورانی، حرکت چکشی و عمودی نیز دارد. هنگام کار با دریل چکشی، علاوه بر اینکه مته حول محور مشخص حرکات دورانی دارد، حرکات ضربه‌ای و عمودی نیز به سطح وارد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که دریل چکشی سطوح سخت را راحت‌تر تخریک و سوراخ کند.

از آن جایی که حرکت چکشی باعث تکان‌های شدید در دریل می‌شود، برای کنترل بهتر دستگاه هنگام سوراخ‌کاری، دسته‌ای نیز در قسمت جلوی اغلب دریل‌های چکشی طراحی شده است که این دسته را کمتر در دریل‌های برقی می‌بینیم. هنگام کار با دریل، نگه داشتن دسته ایمنی جلوی آن، باعث دریل‌ کاری راحت‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 170
  • بازدید کلی : 1,430